poniedziałek, 16 grudnia 2013

Wycieczka do ZOO w Krakowie

 Na początku września udałam się na wycieczkę do Krakowa. Odwiedziłam w tym dniu ZOO w Krakowie i zaraz po wejściu do niego oszalałam na punkcie tych wszystkich pięknych zwierząt. Muszę przyznać, że w tym ogrodzie zoologicznym czułam się dobrze, ponieważ to miejsce jest bardzo przyjazne.
 Poznałam wiele przepięknych i nieznanych mi dotąd gatunków zwierząt, z które opiszę Wam w następnej części "Zwierząt od A do Z", którą za jakiś czas zaczniemy.
 Pod spodem umieszczam zdjęcia do oglądania i kilka ciekawostek o tym parku zoologicznym.




Ogród Zoologiczny w Krakowie został założony w 1929 roku. W dniu otwarcia zwierzostan liczył 94 sztuki ssaków, 98 sztuk ptaków i 12 sztuk gadów. Były to głównie zwierzęta fauny rodzimej, ale eksponowano również okazy tak egzotyczne jak małpy. Podczas II wojny światowej ZOO znajdowało się pod kierownictwem niemieckim. Niektóre zwierzęta zostały przetransportowane do niemieckich ogrodów zoologicznych, a sześć dorosłych żubrów zginęło podczas bombardowania. 














Obecnie ZOO w Krakowie posiada 260 gatunków – około 1500 sztuk zwierząt. Powierzchnia ogrodu wynosi 17 ha. Krakowski zwierzyniec odwiedza rocznie ponad 300 tys. osób. Dyrektorem ZOO od 1975 roku do dnia dzisiejszego jest dr Józef Skotnicki.




 Pragnę przedstawić Wam jeszcze najsympatyczniejsze zwierzę jakie dane mi było poznać podczas tej wycieczki. Przed Wami Żuraw Koroniasty, który uwielbia, gdy robi mu się zdjęcia. :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz